Sertai Komuniti Penulis Bestseller

Email:
First Name:
 

Sunday, October 28, 2012

Ilham Karangkraf terbit beribu-ribu perkataan pada skrin




Inovasi dalam penulisan berkembang dengan wujudnya Ilham. Portal 'tulis dan siar' selepas penulisan2u.com yang mencipta trend penerbitan novel melalui online. Kali ini Karangkraf mengambil sebahagian lagi daripada kek penerbitan secara online.

Menurut Puan Sri Diah Shaharuddin, "Ilham Grup Buku adalah platform percuma. Sebagai penerbit kami akan mengambil pandang semua aktiviti di situ dan akan membuat pilihan terbaik e-novel mana yang patut diterbitkan."

Nota: Sehingga Oktober 2012, pihak Karangkraf memaklumkan kepada kursuspenulisan.com, platform dalam peringkat percubaan.

Kata Puan Sri Diah lagi kepada kursuspenulisan.com, "Dengan entiti yang ada - Karya Bestari Sdn Bhd (buku-buku Motovasi Islamik) , Buku Prima Sdn Bhd (Novel, Buku Kanak-kanak dan Remaja) dan Alaf 21 Sdn Bhd (Novel, Buku Umum, Kraf dan Resipi), lebih banyak buku dapat diterbtkan."

Dalam tinjauan kami di POPULAR sekitar empat bulan lalu, kami diberi maklumat, pembaca akan mengikuti sekurang-kurangnya enam entri novel secara online sebelum membuat keputusan pembelian. Mereka akan membeli naskhah cetak apabila berpuas hati.

Situasi di POPULAR ini dikenali sebagai pembelian gaya hujung minggu, lima hari bekerja adalah hari membuat penilaian, hujung minggu hari pembelian.

Tim kursuspenulisan.com mendorong lebih ramai peserta berkarya dan memenuhi angan-angan mereka melalui seminar penulisan novel. Diketengahkan langkah-langkah penting menulis novel yang berpotensi disiarkan. Klik di sini

Model platform ini mengurangkan kos masa kepada penerbitan, penilaian cerita yang sedap dibaca dan disukai pembaca ditentukan oleh pembaca sendiri sebelum diterbitkan.

No comments:

Post a Comment