Sertai Komuniti Penulis Bestseller

Email:
First Name:
 

Sunday, August 4, 2013

Apabila Melayu luar negara menulis untuk Melayu dalam negara

Setakat pengetahuan saya (yang terhad), para pelajar yang melanjutkan pengajian di negara-negara Arab menulis secara aktif baik dalam bentuk buku dan makalah.

Di Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) sendiri, deretan buku tulisan para pelajar dan PMRAM sendiri merupakan aktiviti ilmu yang dilakukan tanpa henti. Sebagaimana terpapar dalam foto ini.



Mereka menulis dan menerbitkan sendiri sebagai usaha pendidikan para pelajar Melayu di sana. Pada masa sama ia menjadi dana menggerakkan aktiviti. Selain itu kerjasama dengan penerbit dilakukan.

Dalam hal ini, saya mengucapkan tahniah apabila langkah Must Read Sdn Bhd membawa tim editorial ke sana dalam proses memudah cara gaya penyampaian penulisan mereka agar ia mudah dihadam oleh para pembaca umum.

Kami di kursuspenulisan.com menyertai delegasi ini dua tahun berturut-turut dalam sesi pembangunan penulis dan mendapati, inilah sumber ilmu yang dapat diproses berkali-kali untuk bacaan kecil sehinggalah lanjut usia.

Apabila setiap seorang mahasiswa dan mahasiswi di dalam dan di luar negara mengambil masa

(1) Menulis bahan ilmu dalam bentuk buku untuk penerbitan
(2) Menjadikan bahan ilmunya mudah dihadam oleh pembaca umum
(3) Konsisten dan produktif dalam menghasilkan karya

Yakin dan percaya, apabila mereka menjejakkan kaki di negara Malaysia, ia menjadi negara yang jauh lebih baik intelek dan kuasa membuat keputusan.

Bagi di Malaysia, kita bermula dengan mengklik di sini.

No comments:

Post a Comment